Ulla Lauridsens blog

Og vinderen er …

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 20. juni 2014

Da jeg modtog bibliotekspenge i dag, gik jeg straks ind for at tjekke min titelliste hos biblioteksstyrelsen. Jeg gav mig til at regne ud, hvilke titler, der giver mig flest point – det er godt at vide fremadrettet, tænker jeg, for bibliotekspengene er værd at tage i betragtning, når man vælger hvilke bøger, man skal sige ja og nej til at oversætte – hvis man har den luksus.

Så jeg regnede og fandt ud af, at ungdomsbøger og chicklit giver godt. Topscoreren var en ungdomsbog, jeg selv holder meget af – Blood Magic.

Så viste jeg glad min mand listen, og han er ikke videnskabsmand for ingenting – han slog straks ned på en fejl, jeg ikke har opdaget i flere år: Pointtallet for Falkeminen – Historien om Nick og Slim var meget for lavt. Noget tyder på, at det er fordi, jeg ikke er registreret som ‘oversætter’.

DSC_0011[1]

Jeg har nu klaget til Kulturstyrelsen. Kender jeg offentlige myndigheder ret, kan jeg ikke få mine penge med tilbagevirkende kraft, men nu får vi se.

Hele denne jerimiade blot for at gøre opmærksom på, at det kan betale sig at tjekke listen. Jeg skal også have tjekket om alle bøger er der.

Klager indsendes her: http://www.kulturstyrelsen.dk/tilskudsordninger/biblioteksafgift/biblioteksafgift-for-boeger/skema-og-vejledning/rettelse-af-titellisten/

2 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. ordlaboratoriet said, on 21. juni 2014 at 10:58

    håber du får dem med tilbagevirkende kraft, andet ville da være uretfærdigt.

  2. Ulla Lauridsen said, on 25. juni 2014 at 16:57

    Hej Ordlab, jeg tror, de vil henholde sig til, at jeg selv skulle have kontrolleret og rettet listen de foregående år.


Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

