Ulla Lauridsens blog

Ud af elfenbenstårnet

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 12. december 2011

I har måske hørt om siloen, der ikke rigtig ville vælte i Assens i sidste uge?

http://politiken.dk/indland/ECE1474059/silo-omraade-i-assens-er-fortsat-afspaerret/

Fotografiet er taget på politistationen i Assens – en af betjentenes børn havde været ved at lave juledekorationer, og jeg har været dernede og spærre af et par gange.

Min pointe er, at jeg som oversætter har brug for at vedligeholde evnen til at interagere med andre mennesker, og det gør jeg i politihjemmeværnet. Dels kommer jeg til at samarbejde med min gruppe og kompagniets øvrige medlemmer om uddannelse og konkrete opgaver som trafikreguleringer og bevogtninger m.m., og dels møder jeg under løsningen af opgaven den brede offentlighed, både høj og lav, de vrede og de nysgerrige, de omgængelige og de knap så omgængelige.

Jeg er også medlem af mit kompagnis befalingsmandsgruppe, og jeg deltager i en masse uddannelse, hvor det går ud over stepperne med unge mænd og kvinder fra hele landet. Det er sjovt, og det er mennesker jeg ellers aldrig ville komme så tæt på.

Jeg synes i øvrigt også at politihjemmeværnet har en fantastisk fornuftige mission – i mit kompagni aflaster vi f.eks. Fyns Politi for omkring 4 fuldtidsstillinger per år, dvs. vi udfører opgaver som, hvis vi ikke fandtes, skulle løses af en politiassistent. Ting som man ikke kan overlade til hvem som helst, og som man samtidig ikke bare kan lade være med at gøre, som for eksempel at bevogte et gerningssted indtil teknikerne kan komme i gang med arbejdet. Det betyder at de pågældende politiassistent-timer kan bruges til bedre ting.

Ser I den samme svaghed ved arbejdet som oversætter – at man ikke udvikler evnen til at samarbejde med og omgås andre mennesker – og hvad gør I i så fald ved det?

Skriv et svar

