Ulla Lauridsens blog

Så sandt

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 17. marts 2012

Forfatter Kim Leine om det at gå på arbejde og faren ved internetforbindelse i dag på jp.dk

”Det handler om at holde en rytme og ikke bryde den. Så vælter det ind med sider. Fem om dagen. 30 om ugen, det hober sig op. Jeg er uddannet sygeplejerske, så jeg er vant til at gå på arbejde. Og hver dag går jeg over på Universitetets læsesal klokken ni og så går jeg hjem klokken tre. Jeg hygger mig.

Det er et fint sted uden afbrydelser. Jeg kan ikke lige lave kaffe og den slags overspringshandlinger. Internettet er lidt farligt. Man bliver nødt til at være stærk. Jeg laver regler for mig selv og giver mig en belønning, så når jeg har arbejdet i tre timer, må jeg godt gå på nettet.

Jonathan Franzen har sagt, at ingen god bog er skrevet på en computer med netforbindelse. Jeg tror, han har ret. I disse år lider vi under online-svøben.”

http://kpn.dk/article2725036.ece

Der er et større interview i papiravisen.

Igen: Jeg kan varmt anbefale Steven Pressfields The War of Art.

Skriv et svar

