Ulla Lauridsens blog

Så fagert et afslag er sjældent set

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 24. april 2012

Jeg har haft mine små historier for børn sendt ind til Novelleforlaget med henblik på udgivelse som e-bog. Nu har jeg fået deres afslag, men et medlem af redaktionen har været meget optaget af dem og har skrevet en masse, både ros og konstruktive forslag.

Det er virkelig interessant at få andres blik på mine små værker. For eksempel deler de langt hen ad vejen min mening om hvad der er godt og mindre godt. Andre ting er jeg uenig i, men det er stadig tankevækkende, at teksten kan læses sådan.

Her noget af rosen:

Lukas tager til Mars

God titel. Rigtig god udvikling i novellen, hvor Lukas sætter sine forældre på plads – for selvfølgelig kan han tage til Mars! Samtidig kan jeg godt lide, at det er Lukas selv, der sætter dagsordnen og bestemmer udviklngen i novellen og selv konkluderer på sin leg. For i fantasiverdenen, er der ikke plads til voksne “der er ikke luft nok”. Genialt.

Jeg har fået ros før – Mette Nejmann hos Gyldendal kunne rigtig godt lide dem, men også der blev det altså et afslag. Hm. Jeg tror, de er på vej til selvudgivelse, men det er synd, at de så ikke bliver illustreret.

Skriv et svar

