Ulla Lauridsens blog

Halvvejs-sushi

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 7. juni 2012

Jeg skal have halvvejs-sushi i dag. Det er en ny tradition, jeg forsøger at skabe: Sushi når jeg er halvvejs, og sushi når jeg er færdig. Det er godt at have noget at arbejde frem imod.

Det var egentlig i går, jeg nåede til midten, men da skulle jeg regulere trafik fra sidst på eftermiddagen og hele aftenen. Det er ikke så sjovt som at spise sushi, men når et hold cykelryttere kommer hen mod krydset og ser, at man står der for at forhindre, at de bliver vædret af en bilist, råber de ros! ros! mens de drøner rundt om hjørnet. Løbefolket kunne lære noget.

I morgen skriver jeg noget om, hvordan jeg planlægger oversættelsesarbejdet.

2 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sophie C said, on 6. juli 2012 at 11:58

    Ja, det er da egentlig for dårligt at løberne ikke kan finde ud af at rose den slags arbejde. De komme endda ikke engang så hurtigt forbi som cykelrytterne!

    Kommer der nogle billeder af din sushi når du er færdig? :)

  2. Ulla Lauridsen said, on 6. juli 2012 at 14:09

    Min færdig-sushi fik jeg sidste torsdag. Jeg laver det ikke selv, til forskel fra dig, men jeg har stor lyst til at prøve. Jeg er den glade ejer af Ole Mouritzens sushi-bog, og jeg er generelt utilfreds med, at risen er for lidt sur mange gange.


Skriv et svar

