Ulla Lauridsens blog

Et kig på regnskabet

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 15. juni 2012

Jeg har omsider lavet mit årsregnskab for 2011, fordi fristen for selvangivelsen nærmede sig. Jeg vidste, at det så skidt ud, men hold da op …

En omsætning på knap 140.000, udgifter for ca. 4.000 og bibliotekspenge på knap 9.000. Det er jo fuldstændig uacceptabelt.

Når skattefolkene er færdige med at grine og får tørret øjnene, skal jeg have 4.500 tilbage i overskydende skat.

Det var et skidt år, fordi Thaning & Appel lukkede første maj, og forlaget var min eneste kunde. De 18.000 kr. Gyldendal gav mig for ikke at lave en oversættelse for dem, indgår også.

For at trøste mig lavede jeg samtidig et overslag over omsætningen i år. Den er for første halvår, inklusiv 950 kr. der netop er udbetalt fra Nota for bøger registreret i 2010, og inklusiv den aktuelle oversættelse, og inklusiv halvdelen af bibliotekspengene, allerede oppe på 140.000, dvs. ca. 24.000 om måneden – og ferie, pension osv. er selvsagt mit eget problem. Jeg har ikke trukket driftsudgifter fra, men de er heller ikke ret store. Jeg kan se, at jeg heller må lave min forskudsopgørelse om.

Er der nogen af jer, der kan anbefale en person, der kender noget til almindelige fradrag, uden at koste en formue? For jeg synes ikke, jeg har råd til en revisor – jeg har haft én, og vedkommende gjorde ikke en skid, men kostede ikke desto mindre 6.000 kr.

Skriv et svar

