Ulla Lauridsens blog

Saxo Publisher

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 17. august 2012

Jeg har lovet at fortælle lidt mere om Saxo Publishers workshop i tirsdags, så here goes:

Arrangementet var velplanlagt, produktet er gennemtænkt, folkene virker både professionelle og engagerede, eller endda begejstrede for deres produkt. Jeg har selv kun haft gode oplevelser med min første udgivelse i forhold til den service, holdet hos Saxo har ydet, når jeg havde spørgsmål. Og i modsætning til visse forlag, jeg kunne nævne, betaler de prompte. Mit eneste problem har faktisk været, at jeg havde svært ved at finde bogen på saxo.com, men det er åbenbart lykkedes andre mennesker. Jeg må gøre en bedre indsats med søgeord i fremtiden.

Jeg havde et par spørgsmål, som jeg faktisk fik fornemmelsen af, at de ville tage med i deres videre arbejde, og de er også interesserede i betatestere. De er i øvrigt også interesserede i at samarbejde med Forfatterforeningen.

I forhold til det nuværende Saxo Selvudgiver forsøger de at skabe et omfattende community med forfattersider, dialog mellem forfattere og læsere osv. Der bliver også en markedsplads, hvor forfattere kan møde freelance redaktører, korrekturlæsere, oversættere og grafikere, hvis nogen er interesserede, og der bliver mulighed for at tilkøbe forskellige ydelser, f.eks. visninger og en bedre listeplacering. Jeg synes ikke nødvendigvis den slags er helt kosher, men det er nok bare mig, der ikke er opmærksom på hvor udbredt det er.

Man kan læse om den ny Saxo Publisher-platform her.

 

Skriv et svar

