Ulla Lauridsens blog

Alice Bliss

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 7. september 2012

Det har været et langt, sejt træk, men nu er Alice Bliss ude på dansk. Det var den første gode bog, jeg oversatte, så den har en særlig plads i mit hjerte, og jeg håber den kommer til at glæde en masse læsere.

Jeg fik oprindelig opgaven af Thaning & Appel, så overtog Gyldendal både forlag og bog, men de ville ikke udgive den, og så fandt jeg det perfekte ‘hjem’ til den hos Mrs. Robinson. Bogen er fremragende, men også sørgelig – jeg tudede stort set gennem oversættelsen af hele den sidste halvdel. Gad vide hvad folk har tænkt når jeg rødøjet dukkede op i Netto eller til hjemmeværnsaktiviteter …

I må endelig give mig et praj, hvis I falder over en anmeldelse.

9 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. mariellenielsenhansen said, on 7. september 2012 at 11:31

    Uh, hvor jeg glæder mig til at læse den! Og tillykke med den, kære Ulla!

  2. Ulla Lauridsen said, on 10. september 2012 at 11:09

    Tak. Min datter var opslugt af den hele weekenden. Større ros kan jeg ikke drømme om. Hun fandt selvfølgelig 3-4 meget små fejl, men sådan er det vel altid.

  3. Rebekka K. Steg said, on 18. september 2012 at 18:53

    Tillykke! Jeg skal kigge efter den når jeg er i Danmark næste gang.

    • Ulla Lauridsen said, on 18. september 2012 at 18:56

      du kommer vel hjem til jul? Hvis du har lyst til at mødes, kan du få et eksemplar.

  4. Line said, on 20. september 2012 at 17:57

    Hej Ulla
    Så er den første anmeldelse af Alice Bliss kommet – læs den her: http://www.bogvaegten.dk/1-2002-alice-bliss.html. Ellers ligger vi anmeldelser ud på Facebook på Forlaget Mrs. Robinsons side.

    • Ulla Lauridsen said, on 20. september 2012 at 18:02

      Ja, tak, Jens sendte den til mig. Jeg synes den er lidt mærkelig … Hun siger ikke rigtig, om den er god eller ej.

      • Line said, on 9. oktober 2012 at 11:56

        Godt at høre du har fået den. Ja, der kan være nogle mærkelige anmeldelser indimellem, men sådan er det jo. Bare de er positive, så er vi glade. Men dejligt at høre du har kæmpet sådan for “Alice Bliss” – personligt er jeg også helt vild med den. Den er så personlig og rørende.

  5. Annette Fahnøe said, on 11. juni 2013 at 09:52

    Jeg har lige hørt Alice Bliss som lydbog og er meget begejstret. Rigtig dejlig roman, som jeg var ked af var slut! Den er indlæst af Githa Lehrmann, der er én af Danmarks allerbedste oplæsere. Du skulle tage og høre den engang! Jeg synes, du har lavet en glimrende oversættelse!!!

  6. Ulla Lauridsen said, on 11. juni 2013 at 09:57

    Hej Annette,
    Hvor er det sødt af dig at komme her og lægge en tilbagemelding. Det glæder mig, at du synes om den :-D


Skriv et svar

