Ulla Lauridsens blog

Gynger og karuseller

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 18. september 2012

I fredags afleverede jeg en bog, det har taget et par måneder at oversætte. Den fik jeg knap 30.000 kr. for.

Lørdag aften ringede en mand med en svær almensproglig oversættelse, som jeg sagde ja tak til.

Mandag morgen blev jeg tilbudt en anden mindre oversættelse, som jeg også sagde ja tak til.

Begge opgaver skal afleveres i denne uge, så det er reelt, samlet, en uges arbejde.

Sidder I ned? På de to opgaver tilsammen – hvoraf ingen er fyrsteligt betalt – tjener jeg 11.000 kr.

Der kan per definition ikke være noget galt med markedet, det er jo styret af love så uflyttelige som naturlovene, men jeg overvejer om der er noget galt med hovedet på mig, når jeg fortsat oversætter bøger.

Skriv et svar

