Ulla Lauridsens blog

Medbør og bølge

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 6. november 2012

Ebogen ændrer virkelig hele bogmarkedets dynamik, helt ned til antikvariaternes elefantkirkegård. De mister deres berettigelse som stedet, hvor ‘udsolgt fra forlaget’-bøger kan opdrives, for en ebog vil aldrig blive udsolgt fra forlaget, og omvendt vil e-bogen aldrig ligge brugt og billigt til salg i en genbrugsbutik som den, hvor billedet herover er taget.

Det går iøvrigt fortsat forrygende med salget af min første venture på ebogsmarkedet. Saxo er gået over til at afregne månedsvis, og jeg har fået udbetalt  545 kr. for oktober alene. Det er selvfølgelig småpenge, men det løber op. Jeg var én dag om at skrive bogen, og jeg har efterhånden fået mere end 3000 kr. Jeg har været heldig med den generelle interesse omkring stenalderkost i medierne og de forlagsbøger, der er udkommet. Når det regner på præsten …

Jeg har til gengæld ikke solgt et eneste eksemplar af børnebøgerne Magnus køber en bamse eller Tre korte historier om Lukas endnu, men jeg har betalt 69 kr. per styk for at få alle tre bøger distribueret til andre eboghandlere og til ereolen, og jeg forestiller mig, at der vil være efterspørgsel på børnebøgerne via ereolen. Jeg kan dog ikke finde dem derovre endnu.

Skriv et svar

