Ulla Lauridsens blog

På den igen

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 9. november 2012

Bogmesse. Jeg har været der tre gange efterhånden, og hver eneste gang har jeg sagt ‘det gør jeg aldrig mere.’

Det er varmt og kaotisk som et marokkansk gedemarked, og det er sjældent lykkedes mig at finde de redaktører, jeg havde planlagt at hilse på. Når jeg endelig har fundet nogen, har vores snak været kejtet og forhastet. Jeg er åbenbart ikke god til elevatortaler, og måske er det det forkerte sted.

Og dog har der været oplivende momenter. Til min første bogmesse, hvor jeg endnu ikke havde oversat noget, blev jeg mødt med stor varme, hjælpsomhed og respekt af Marielle Nielsen-Hansen. Det vil jeg aldrig glemme hende for, og det var alle dagens trængsler værd. Hendes imødekommende holdning er faktisk ikke ret udbredt blandt redaktører.

Sidste år hørte jeg et inspirerende foredrag af Thomas Harder og en god oplæsning af Kim Fupz Aakeson, som jeg har været fan af i mange år. Man må sætte pris på snapsene.

Igen i år har jeg en plan for, hvem jeg gerne vil hilse på, men det kan godt være, jeg hellere skal smide den ud ad vinduet og overgive mig til kaos.

Tips og tricks?

Skriv et svar

