Ulla Lauridsens blog

En bedre messe

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 11. november 2012

Jeg er for første gang glad for, at jeg tog til bogmesse. Det lykkedes mig at få hilst på et par redaktører, omend jeg var ude af stand til at finde Rosenkilde & Bahnhof. Til gengæld fik jeg lavet noget kold kanvas rundt omkring. Og så var der de private fornøjelser:

 

Josefine Ottesen er en god formidler, og hun er fast programpunkt for min datter, som var med.

Det var også min datter, der slæbte mig med til præsentationen af bogen Flerkulturelle rødder. Hun kan ikke få nok af Manu Sareen, og det kan jeg egentlig godt forstå. Vi hørte ham også tale om sin ny bog, Iqbal Farooq og den jyske forbandelse. Og jeg hørte Mchangama tale varmt imod indskrænkningen af vores retssikkerhed og ytringsfrihed. Hans ny bog hedder Fri os fra friheden. Den burde have heddet Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner.

Jeg er så provinsiel, at jeg synes, det er fantastisk bare at se kendte mennesker som Jørgen Leth, Leif Sylvester Pedersen, Henrik Dahl og Adam Holm (som jeg er en stor fan af).

Det var et stort fremskridt med den bedre plads i Bellacenteret i forhold til Forum, og vi var bedre forberedt. Vi havde medbragt vand og madpakker, så vi hverken skulle stå i kø eller betale en blodig overpris for det.

 

Skriv et svar

