Ulla Lauridsens blog

Blandt håbets og frygtens de stridige ting

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 11. december 2012

Min theme song, Ambrosius Stubs Livet som en sejlads, har evigt fornyet relevans. Jeg har uden egen skyld, helt uforudset, mistet to kontrakter, som jeg troede, jeg havde, og glædede mig over.

the-future_1

Det er først i dag, hvor jeg sidder og læser en bog om Vipassana-meditation, at det dæmrer for mig, hvor a propos denne tegning fra Gaping Void egentlig er. For sandheden er, at “fremtiden” kun udfolder sig i vores tanker, og al lidelse kommer af vores forventninger og ønsker om helt bestemte udfald. Jeg tror faktisk, jeg vil tage på sådan et meditationskursus i det ny år. Jeg plejer jo at kalde mig selv en hardcore positivist, men jeg kan ikke se nogen konflikt mellem den indstilling og vipassana overhovedet.

Kaalund havde også et par velvalgte ord at sige om fænomenet:

Jeg har grædt som Andre af Smerte,

fordi min Boble brast.

Men Boblen er ikke Verden;

læg Verden det ej til Last!

Hvorom alting er: Jeg har spist min tudekiks og kan igen bookes til opgaver i første halvår 2013.

Skriv et svar

