Ulla Lauridsens blog

Med på vognen

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 8. februar 2013

Jeg har endelig fået en Kindle Paperwhite. Jeg har ønsket mig én, siden jeg læste anmeldelserne, men den har jo ikke været til salg i Danmark. Det er den nu:

SAMSUNG

Faktisk har jeg købt den for de penge, jeg ellers kalder sushi-legatet – de småbeløb, jeg tjener på min ebog. Det føles meget passende, når det nu er en ebogslæser.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at trække den fra i firmaet (hvor sushi-legatet også bliver beskattet) for idéen er, at jeg i fremtiden vil købe de bøger, jeg skal oversætte, som Kindle-udgaver og på den måde få dem leveret omgående. Jeg skal så selvfølgelig oversætte fra Kindle, og det har nogle praktiske aspekter – hvor mange sider er en bog for eksempel, og hvordan holder jeg øje med, om jeg når langt nok hver dag? Jeg er spændt på, hvad jeg vil synes om det.

Jeg regner med, at apparatet kommer til at tjene sig ind i løbet af et par år. Typisk leverer forlaget jo bogen til mig som pdf, og det pisser mig af, at jeg skal give 150 kr. for at få den printet. Jeg er ikke engang tilfreds med at have bogen i fotokopi, så ofte køber jeg selv en rigtig bog, men den er jo typisk en uge om at nå frem fra Adlibris eller elounge, og koster også 100-150 kr. med levering. En kindle-edition af en ny bog koster typisk 10-15 $

Der findes desuden masser af gratis klassikere som den udgave af Austens Persuasion, der ses herover, og et bredt udvalg af billige eller gratis bøger i øvrigt. Hos eReaderIQ kan man forsøge at holde sig ajour, og man kan oprette et personligt feed inden for de genrer og prisgrupper, der interesserer én.

En kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rebekka K. Steg said, on 8. februar 2013 at 11:34

    Jeg fik også en Kindle Paperwhite til jul (den kom noget før til Irland), og fik læst Les Miserables gratis inden filmen kom ud. Er allerede superglad for den – især fordi jeg godt kan li’ at læse flere bøger af gangen, og jeg nu kan ha’ dem med mig overalt.


Skriv et svar

