Ulla Lauridsens blog

Freelancer’s Survival Guide

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 10. maj 2013

Jo mere, jeg tænker over det, jo mere har Egon Clausen bare uret. Og det er synd for ham.

I den forgangne uge har jeg været i gang med at læse The Freelancer’s Survival Guide af Kristine Kathryn Rusch. 

Den ligger online i sin helhed og ganske gratis her

Den sælger ikke desto mindre på papir og i Kindle-format – jeg læste kun nok af den online til at beslutte mig for at købe den. Hun har selv udgivet den, så hun scorer hovedparten af prisen. Faktisk fik hun et solidt ‘forskud’ i form af at folk, der fulgte arbejdet online uge for uge, mens hun skrev den, donerede små beløb i taknemlighed.

Er det ikke fantastisk?

Jeg ved godt, at jeg bliver ved med at fable om min lille stenalderkostbog, men det er bare fordi den er proof of principle. Den bliver trolig ved med at give mig 400-500 kr. om måneden, og selvom det er håndører, er det fascinerende. Jeg har skabt et lille aktiv* med mine egne små svedige fingre. Tænk hvis jeg havde hundrede af dem?

Saxo er forresten flyttet til et land med lav moms, så nu får jeg 70 % af næsten-hele-prisen – 40 kr. per bog.

Jeg har ingen opgave fra 1. juni, og selvom jeg aktivt leder efter én, har jeg nu en plan B, nemlig at skrive nogle flere e-bøger til gavn og glæde. Jeg har en hel liste over potentielle projekter.

(*) Jeg bruger Kiyosakis definition fra Rich Dad, Poor Dad: Et aktiv er noget der genererer en indtægt, ligegyldig hvor stor eller lille. Et passiv tager penge op af lommen på én. I hans optik er min bog altså et aktiv, og et hus er et passiv.

Skriv et svar

