Ulla Lauridsens blog

Ferie

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 12. juli 2013

Bloggen holder ferie i denne og næste uge.

Jeg har fortsat ingen opgaver resten af året. Jeg har også lige lavet mit årsregnskab for 2012, og det var et chok at se, hvor lidt jeg tjente. Jeg har faktisk haft et job som ufaglært montagearbejder på en fabrik, hvor jeg tjente mere.

Jeg tenderer mod at være rasende over betingelserne i forlagsbranchen, men så husker jeg på, at jeg selv har valgt at være en del af den, dvs. jeg må overveje min stilling. Jeg kan formentlig få et job og en helt anden karriere nu, inden jeg bliver ældre, men det kan ikke vente ret længe.

Og samtidig ved jeg, at hvis jeg skaffer et job – jeg har før været til jobsamtaler om gode stillinger, så det kan helt sikkert lade sig gøre – vil jeg sige det op igen i samme sekund, jeg bliver tilbudt en god bog med løfter om flere fra et velrenommeret forlag. Enten dét, eller dø forbitret. Det er faneme ikke nemt.

Ha’ en rigtig dejlig sommer.

Skriv et svar

