Ulla Lauridsens blog

Oversætterdagen

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 9. august 2013

Odense Centralbibliotek har udgivet sit program for efteråret 2013, og jeg er med – jeg skal sidde oppe i udlånet og oversætte, så man kan se en rigtig, levende oversætter i arbejde. Det er godt fundet på, når jeg nu selv skal sige det – min computer skal være forbundet med en stor infoskærm, der hænger over mit hoved, så folk kan se den danske tekst tage form live med rettelser og det hele.

Omtale på side 18 i denne pdf.

Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke kan være med til det store kollegatræf samme dag i København, men det er jo min egen forbandede skyld. Jeg ku’ have lagt arrangementet på biblioteket en anden dag.

Men ellers går det meget godt. En kær kollega har henvist en potentiel kunde til mig, og en offentlig institution vil tilsyneladende have lavet noget freelance tekstarbejde.

En kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Streamin’ | Ulla Lauridsens blog said, on 30. august 2013 at 08:02

    […] Jeg har fået en mail fra en mand med et højst opfindsomt forslag: At jeg skulle livestreame min optræden på biblioteket på Hieronimus-dagen. […]


Skriv et svar

