Ulla Lauridsens blog

‘Dette er ikke en blog’

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 24. september 2013

Det viser sig, at det er noget meget finere, en e-portefølje

dette er ikke en pibeJeg faldt over begrebet hos Knowledge Lab, som på en eller anden måde har fået det bastardiseret til europortfolio, Jeg går ud fra, at der er en hel masse EU-penge i projektet:

E-portfolio er på vej til at blive den foretrukne teknologi til håndtering af livslang læring og karriereudvikling i en videnøkonomi. Efter at være initieret på grunduddannelserne og læreruddannelser, er e-portfolio nu bredt sig til en bredere brug, for eksempel i sundhedssektoren og industrien. E-portfolio er i stigende grad forbundet med personlig udviklingsplanlægning (PDP), fortsat faglig udvikling (CPD) og akkreditering for tidligere læring (APL). E-portfolio er nu et centralt element i en række nationale læringspolitikker, som i Holland, hvor målet blev fastsat i 2008 til at give alle arbejdstagere en e-portfolio. E-portfolio er også kilden til initiativer på regionalt plan for at støtte overgangen mellem lærings- og beskæftigelsesperioder.

Jeg er ikke bedre end andre mennesker; hvis jeg havde været et stenaldermenneske, ville jeg også have efterladt mit håndaftryk på væggen i hulen. Som det er, har jeg valgt at eksponere min faglighed her på bloggen, og dog synes jeg, der er noget overdrevent selvhøjtideligt over disse begreber.

Skriv et svar

