Ulla Lauridsens blog

Fryns

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 14. maj 2014

2014-05-12 11.09.30

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg har gjort. Den amerikanske forfatter Steven Pressfield har en strålende blog, og har skrevet nogle bøger om kreativt arbejde, som jeg elsker – det er dem til højre i billedet. Jeg har ikke læst hans fiktion, men nu har han skrevet en ny non-fiction-bog om seksdageskrigen, og hans outreach strategist Callie Oettinger skrev til mig ud af det blå for at tilbyde mig et gratis eksemplar af bogen. Jo, tak, sagde jeg glad og forbløffet, og da bogen ankom, havde hun lige vedlagt adskillige af de tidligere bøger. Wow. Jeg ransager min hjerne for at finde ud af, om jeg på en eller anden måde har givet Pressfield et al. et helt forkert indtryk af min betydning i den danske forlagsbranche. Jeg har tidligere været i kontakt med hans forretningspartner, Shawn Coyne, angående en dansk oversættelse af The War of Art, som de overvejede at udgive på forlaget Black Irish Books. Jeg gav dem lidt gratis rådgivning ang. det danske markeds lidenhed og deres tilsvarende små chancer for at få oversættelsen til at give overskud, og det er måske takken, jeg ser nu  :-)  Eller måske er de bare enormt flinke mennesker.

Hvorom alting er: The Lion’s Gate ses ikke på billedet, det er kun smudsomslaget, fordi min store søn er stukket af med den. Jeg kiggede på hans værelse, men han har tilsyneladende gemt den eller taget den med i skole, måske for at min mand ikke skulle negle den, og der er grænser for, hvor meget jeg vil lede.

Skriv et svar

