Ulla Lauridsens blog

For de særligt interesserede

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 21. maj 2014

Det viser sig, at den pris på e-bøger, jeg nød godt af så længe, var resultatet af en priskrig. Amazon solgte simpelthen bøgerne under indkøbspris for at erobre en stor markedsandel til sin Kindle-læser. Jeg var ikke klar over, at det skyldtes en priskrig, men jeg var klar over, at de fede tider var ved at være slut – senest har kindle-editions kostet 12-13 dollar. Nå ja, intet varer evigt. Det irriterer mig næsten mere, at Amazon opkræver dansk moms. Jeg tvivler lissom på, at de faktisk afregner med den danske stat.

Her en grundig redegørelse for det hele i Salon:

http://www.salon.com/2013/07/01/everything_you_need_to_know_about_the_great_e_book_price_war/

Skriv et svar

