Ulla Lauridsens blog

Var der noget i vandet?

Posted in Uncategorized by Ulla Lauridsen on 19. august 2015

Eller var det mig?

Nu viser det sig, at en redaktør på Rosinante & Co. også har været i gang med at oversætte Nella Larsens ‘Passing’.

Jeg føler mig som den berømte sommerfugl i Amazonas*, men det kan vel ikke være mine små vingeslag, der førte til så mange samtidige oversættelser? Jeg shoppede godt nok bøgerne meget omkring – og søgte legatpenge til at oversætte dem – men jeg har ikke været i kontakt med den pågældende redaktør i den anledning.

Nå. Det er i hvert fald synd for ham. Jeg håber, han har haft glæde af selve processen.

—-

*) Jeg ved godt, teorien ikke handler om, at en sommerfugls vingeslag kan forårsage orkaner, men derimod, at årsagerne til et vejrfænomen ikke kan opløses i sine allermindste faktorer.

Skriv en kommentar